Kreativnost i stvaralaštvo kroz igru u veljači

„Ala gremo svi u maškare…“ čulo se iz vrtića sa dječjih maskenbala koje su djeca imala u svojim sobama, dvoranama ili terasama. Plesali su i pjevali klaunovi, princeze, junaci iz crtanih fimova, Supermani i Batmani, vile i još mnogi likovi koje su djeca odabrala za omiljene maske. Jer ovo je bilo vrijeme kostimiranja, glume, izrade maski raznim tehnikama, a maskirane kolone djece mogle su se vidjeti kako šetaju ulicama. Mijesili su se, pekli  i kušali prigodni kolači.

U takvom veselom raspoloženju posebno se za Valentinovo dodalo jako mnogo osjećaja. Djeca su se govorno i likovno izražavala o osjećajima i ljubavi, čitala prigodne priče i razgledavala slikovnice. Putem kutije pune osjećaja učili su prepoznati osjećaje i prilagoditi svoje reakcije njima. Jer svaki je osjećaj dobar, bio on ugodan ili neugodan, samo svako ponašanje nije primjereno. Na taj se način vježba i strpljenje, opuštanje, ali i suradnja i timski rad i prijateljstvo.

Kroz igru djeca su i mnogo ozbiljno „radila“ na istraživačkim aktivnostima. Loptice iz Centralnog vrtića koristila su fotoaparat u svakodnevnom radu u sklopu aktivnosti „Geometrijski oblici kroz objektiv“. Ostvarili su i uspješan posjet Foto Festivalu gdje su saznali što je potrebno da bi se izradila fotografija, a pripremili su i virtualnu izložbu svojih snimaka. Kroz eksperimente u kojima su koristili boje, rastresiti materijal, neoblikovani i prirodni materijal, vodu u raznim agregatnim stanjima djeca su razvijala logičko mišljenje povezivanjem uzroka i posljedica, razvijali taktilnu percepciju, uočavala detalje, tražili rješenja. Igrajući se zadovoljavali su svoje interese, iskazivali mišljenje i stjecali osnove znanstvenog pristupa. Kapljice su spoznavale protok vremena upoznavajući se sa kalendarom, godišnjim dobima, danima u tjednu, te vodeći kalendar vremenskih prilika. Predškolci su bili aktivni u grafomotoričkim vježbama i učeći osnove kvantitativnih odnosa čime su vježbali koncentraciju i pažnju.

Svi projekti vezani za razvoj zavičajnosti, boravak na otvorenom i Škole za Afriku „rasli“ su svakim danom i donosili pozitivne reakcije djece i roditelja.

Zimski dani nisu omeli djecu u svakodnevnom boravku na otvorenom prostoru uz takmičarske igre i duge šetnje čime su znatno djelovali na podizanju imuniteta organizma, spretnosti i izdržljivosti, a to je bila prilika da se svakodnevno prate promjene u prirodi. Ptičice su dobivale brigu djece ostavljanjem mrvica i izradom kućica.

U centrima slikovnica i na vanjskim prostorima obilježio se Svjetski dan čitanja naglas.

Mnoga su djeca raznolikim rođendanskim proslavama obilježila svoj poseban dan – rođendan u dobrom društvu i zabavi sa svojim prijateljima.

Zdravstvena je voditeljica ostvarivala s predškolcima fluoridaciju zubi, a raznim pripremljenim aktivnostima djelovala za podizanju razine usvojenosti kulturno-higijenskih navika, na upoznavanju osnova prve pomoći i ponašanjem u slučaju potresa.

Odgojitelji i stručni tim redovito se stručno usavršavaju prema individualnim područjima interesa i putem Zajednica učenja, a u tijeku su i zadnje pripreme za sudjelovanje u stručnom usavršavanju u sklopu programa Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport Erasmus+.

 

Pripremila:

mr.sc. Ljiljana Krušelj,

stručni suradnik pedagog mentor