Projekti

PROJEKT “1000 SATI NA OTVORENOM”

Cilj projekta je potaknuti odgojitelje i roditelje da provedu s djecom što više aktivnosti na otvorenom prostoru i u prirodi.

Zadaće projekta jesu istražiti nove mogućnosti boravka na otvorenom – igre i učenja, senzibilizirati sustručnjake i roditelje o važnosti i dobrobiti koju pruža boravak na otvorenom i potaknuti ih da što više vremena aktivno provedu na otvorenom prostoru te smanje boravak u zatvorenom prostoru, naročito pred ekranima, zatim „sakupiti“ što više sati u aktivnostima na otvorenom tijekom boravka u vrtiću, načiniti zbirku priča/knjiga/slikovnica koje podržavaju učenje na otvorenom/ u prirodi i poticati samopouzdanje djece

Projekt će se provoditi kroz planirane i primjerene aktivnosti boravka na otvorenom prostoru za djecu, roditelje i djelatnike Dječjeg vrtića. Projekt će se provoditi tijekom cijele pedagoške godine 2022./2023. Nositelji projekta su odgojitelji u suradnji sa stručnim timom vrtića i uz podršku i suradnju roditelja.

 

PROJEKT “DJECA, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ”

Cilj projekta je razvijanje senzibiliziranosti, stavova, vrijednosti, navika i ponašanja u/za/prema okolišu i održivom razvoju.

Zadaće projekta su poticanje spoznavanja stvarnim i neposrednim doživljajem okoline i prirode – koje uključuje istraživanje i iskustva s okolinom, prirodom i prirodnim elementima, poticanje na stvaranje navike razvrstavanja otpada, poticanje na oblikovanje zdravog i poticajnog vrtićkog okoliša, povezivanje djece s društvenim, kulturnim i ekološkim područjima, spoznavanje važnosti brige za zdravlje i  formiranja zdravih životnih navika, brige – za druge i okoliš

Projekt  se provodi kroz planirane i primjerene aktivnosti iz područja održivog razvoja za djecu, roditelje i djelatnike Dječjeg vrtića u cjelini uz aktivnu suradnju sa lokalnom zajednicom.

 

SUDJELOVANJE U PROJEKTU „INSTITUCIONALIZACIJA ZAVIČAJNOSTI U PREDŠKOLSKE USTANOVE ISTARSKE ŽUPANIJE“

Osnovni cilj projekta je formiranje institucionalnog oblika očuvanja istarskog zavičajnog identiteta odnosno uvođenje zavičajne nastave i tradicijske kulture u predškolske ustanove na području Istarske županije.

Glavne zadaće projekta predstavljaju prihvaćanje, razvijanje i njegovanje vrijednosti obitelji, zajednice i društva, upoznavanje kulturne i povijesne vrijednosti kraja u kojem djeca žive, očuvanje tradicije, poticanje interesa i radoznalosti djece prema prošlosti, povezivanju prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, iskustvenom učenju doživljavanja baštine i tradicije te poticanje istraživačkog duha djece.

Projekt se provodi tijekom cijele pedagoške godine kao rad na programima – sklopovima aktivnosti u oblikovanju odgojno obrazovnog procesa. Programi će se realizirati u vrtićima i izvan vrtića prema afinitetu odgojnih skupina i prema projektnom planu.

 

PROJEKT ZDRAVE PREHRANE

Pravilnom, kvalitetnom, raznovrsnom i kontroliranom prehranom prvenstveno se zaštićuje zdravlje djece, potiče njihov optimalni rast i razvoj i pridonosi stjecanju pozitivnih prehrambenih navika od najranije životne dobi. U našem vrtiću vodimo brigu da prehrana djece o kojoj vrtić skrbi bude raznovrsna, dobro planirana i izbalansirana. Intenzivno surađujemo sa ZZJZ IŽ Pula te se pristupilo uvođenju zdravijih namirnica, a prehrana djece u Dječjem vrtiću provodi se i kontrolira prema zakonskim propisima i “Programu zdravstvene zaštite djece, higijene i pravilne prehrane djece u dječjem vrtiću“.

Glavne zadaće projekta odnose se na obogaćivanje dječjih jelovnika i usklađivanje prehrane djece s novim prehrambenim preporukama, prilagođavanju prehrane djece preosjetljive na pojedine namirnice ili oboljele od raznih kroničnih bolesti, djece s teškim nutritivnim alergijama, kao i prilagođavanje vjerskim zahtjevima. Edukacijom djece, roditelja i odgojitelja pridonosimo promicanju uravnotežene prehrane i unapređivanju kvalitete prehrane s ciljem održavanja dobrog zdravlja i sprječavanja bolesti povezanih s načinom prehrane. Kao vrtić koji vodi računa o oralnom zdravlju djece potičemo djecu na što raniju konzumaciju čvrste abrazivne hrane čime preventivno djelujemo na razvoj čeljusne muskulature i sprječavamo karijesnu bolest zuba. Svakom djetetu u našem vrtiću omogućena je kvalitetna i raznovrsna prehrana koja se kontrolira u stručnim institucijama.

 

PROJEKT ZAŠTITE ZUBA

Glavni cilj projekta predstavlja promociju oralnog zdravlja te prevenciju i smanjenje oralnih bolesti. Kroz promociju oralnog zdravlja radimo na podizanju razine svijesti i poticanju odgovornosti za zdravlje zuba kao pretpostavke za dobro opće zdravlje kod svih sudionika odgojno obrazovnog procesa – djece, roditelja i odgojitelja. Prevencija podrazumijeva četkanje zubića već u jasličkoj dobi, tj. nakon druge godine djetetova života, preventivne i ciljane stomatološke preglede te fluoridaciju zubi kod djece predškolaca.

Projekt je osmišljen u suradnji s „Labin-zdravim gradom“ i provodi se od 2007. godine, a voditeljica i koordinatorica projekta je dr. Božena Vutuc Franković.

 

PROJEKT NADZIRANOG ČETKANJA ZUBI

Nadzirano (organizirano) četkanje (pranje) zubi učinkovita je preventivna mjera u sprečavanju nastanka karijesa i usvajanju redovitih navika održavanja oralne higijene od najranije dječje dobi. U sklopu programa nadziranog četkanja zubi, djeca svakodnevno četkaju zube. Za vrijeme četkanja zubi djeca se nadziru, a četkanje zubi se organizira na siguran i učinkovit način usklađen sa svakodnevnom rutinom vrtića. Promicanje oralnog zdravlja u vrtiću omogućuje djeci da nauče o zdravlju usne šupljine te kako je održavati zdravim usvajanjem ponašanja ili aktivnosti.

Nadzirano četkanje zubi provodi se u PO Vinež gdje odgojitelji direktno provode i nadziru četkanje zubi kod djece u vrtićkim odgojnim skupinama.

Organizatori programa su Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Ministarstvo zdravstva (Nacionalno povjerenstvo za dentalnu medicinu). Osnovni provoditelji programa su odgajatelji te zdravstvena voditeljica vrtića. Zdravstveni voditelja voditeljica nadzire odvija li se četkanje zubi prema standardima i pruža stručnu pomoć odgajateljima koji sudjeluju u programu nadziranog četkanja, odnosno organiziraju četkanje sukladno Nacionalnim standardima.

 

SUDJELOVANJE U PROJEKTU “ŠKOLE ZA AFRIKU”

“Škole za Afriku” zajednička je inicijativa UNICEF-a, Zaklade “Nelson Mandela” i Hamburškog društva za promoviranje demokracije i međunarodnog prava, pokrenuta 2005. godine u Cape Townu. Od 2008. Godine Ured UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji sa zainteresiranim odgojno-obrazovnim institucijama, prikuplja sredstva za program Škole za Afriku. Njime se djeci iz 13 afričkih zemalja želi podržati ostvarenje jednog od temeljnih prava – prava na obrazovanje.

Naša djeca na zanimljiv način imaju priliku učiti o dječjim pravima i pomoći kroz organiziranje različitih aktivnosti prikupljanja sredstava za pomoć svojim vršnjacima u Africi. Novac koji prikupe upotrijebit će se za izgradnju i obnovu škola te sanitarnih prostorija, opskrbu pitkom vodom, nabavu knjiga i dodatnu edukaciju školskog osoblja. Posebna briga vodit će se o djevojčicama koje su više od dječaka uskraćene za mogućnost obrazovanja. Sudjelovanjem u programu potičemo kod djece empatiju, solidarnost i međusobno pomaganje, vrijednosti koje je važno poticati i njegovati od najranije dobi.

 

PROJEKT “UPOZNAJMO NAŠE MORE”

Projekt „Upoznajmo naše more“ provodi se u sklopu mjere 2.2.1. Potpora za aktivnosti promocije, marketinga i očuvanja ribarske/maritimne tradicije i baštine te promicanja održivog ribarstva i akvakulture ribarstvenog područja FLAG-a iz lokalne razvojne strategije u ribarstvu 2014. – 2020. FLAG-a Alba.

Svrha projekta očuvanje je ribarske/maritimne tradicije i baštine te promicanje održivog ribarstva i akvakulture ribarstvenog područja FLAG-a Alba. U tijeku 2022. i 2023. godine, provesti ćemo edukativni program za 360 polaznika Dječjeg vrtića „Pjerina Verbanac“ te osmisliti i izraditi tematsko-edukativnu slikovnicu. Edukativnim programom i razgledom u sklopu Aquariuma Pula, polaznici će se upoznati s gospodarski važnim vrstama riba i morskih organizama, održivim ribarstvom te zastupljenim morskim vrstama ribarstvenog područja FLAG-a Alba, dok će se putem slikovnice upoznati s bogatom lokalnom ribarskom, pomorskom i maritimnom baštinom ribarstvenog područja FLAG-a Alba.

Time će se izravno doprinijeti ostvarenju SMART CILJA LRSR – poboljšati  gospodarske  prilike  LAGUR  područja  i  njegovu prepoznatljivost diversifikacijom ponude kroz ulaganja u sinergiju ribarstva i turizma, te očuvanja ribarske tradicije i baštine. Tijekom trajanja projekta djeca će u svojim odgojnim skupinama ostvarivati aktivnosti povezane s upoznavanjem mora, života u moru i radom ljudi povezanim s morem. Kao poticaj za ilustraciju edukativne slikovnice djeca će se kreativno izražavati i smišljati priče o morskim životinjama. Poveznica s njegovanjem tradicije i nematerijalne baštine biti će i priprema obroka na temu „More na pijatu“.

 

SUDJELOVANJE U MEĐUNARODNOM PROJEKTU “NAŠA MALA KNJIŽNICA”

Projekt NMK namijenjen je popularizaciji i poticanju čitanja i podizanju čitateljske pismenosti te upoznavanju drugih kultura. Svrha projekta je ponuditi djeci knjigu koja zaokuplja pažnju svojim cjelokupnim sadržajem, potaknuti na čitanje uz promišljanje i aktivno sudjelovati u stvaranju publike koja razmišlja, analizira i usmjereno djeluje na svim područjima društvenog života.

Ove godine u projekt su uključeni autori i ilustratori iz čak osam zemalja: Finske, Estonije, Sjeverne Makedonije, Slovenije, Litve, Belgije, Južne Koreje i Hrvatske. Kako bi ispunio svrhu, projekt NMK nudi  moderne slikovnice nastale u suradnji s priznatim autorima i ilustratorima. Uz šest slikovnica dolaze i tematske kreativne knjižice koje zanimljivim zadacima i likovnim izazovima  potiču djecu na stvaranje i izražavanje, razvoj svijesti o sebi i svojoj okolini, jačanje samopouzdanja i stvaranje vlastitog mišljenja. Prednosti projekta jesu poticanje kritičkog čitanja od najranije dobi, uključivanje roditelja, kvalitetni zadaci vezani uz knjige, međunarodni projekt, promoviranje vrhunskih književnih djela hrvatskih i stranih autora koja prate ilustracije izrađene prema najvišim umjetničkim standardima, suradnja odgojitelja, djece i roditelja.