Odgojiteljice Katarina Đapić i Tena Rudolf u periodu od 22. do 26. travnja boravile su u gradu Enkopingu u Švedskoj na stručnom usavršavanju s ciljem promatranja načina rada na otvorenom u Školi u prirodi Enabygden. U školi su tri zaposlena stručna djelatnika čiji je posao edukacija djece i njihovih učitelja radu na otvorenom koji obuhvaća sva područja školskog kurikuluma.
U navedenom tjednu provedene su obrazovne aktivnosti na otvorenom na raznim lokacijama na širem području grada – u šumama Kyrkasen, Merjerigatan, Grongarnsasen i Fagerskogen.
Odgojiteljice su imale priliku promatrati rad kolega na otvorenom te kako djeci na zanimljiv način prenositi znanja iz područja matematike, jezika i prirode kroz igru i učenje čineći, sudjelujući i istražujući u prirodi, pritom koristeći prirodne materijale koje su pronašli u neposrednom okruženju. Djecu starije školske dobi uči se i različitim životno korisnim vještinama poput pripremanja hrane na otvorenom.
Također, imale su priliku upoznati se s elementima Flow learning metode koja čini osnovu u kreiranju njihovih dnevnih aktivnosti. U toj metodi bitne su 4 faze protočnog učenja:
- poticati entuzijazam
- usmjeriti pažnju (fokus),
- ponuditi izravno iskustvo,
- podijeliti inspiraciju – refleksija
Svaka faza sadrži aktivnosti u prirodi koje su jednostavne za igru, vesele, intelektualno stimulativne i vrlo zanimljive.
Također, Enkoping već nekoliko godina ima predškolske autobuse (Mobil Forskola) koji su povezani s predškolskim ustanovama u gradu. Predškolski autobusi namijenjeni su djeci predškolske dobi od 4 do 5 godina i imaju edukativni koncept na otvorenom. Dakle, nije riječ o “izletničkom autobusu” kojim se koristi cijela predškola/vrtić, već o autobusu koji određenom broju djece služi kao njihova vrtićka grupa. Svaki autobus polazi iz određene predškolske ustanove gdje roditelji ostavljaju i preuzimaju djecu te svakog dana njime odlaze na drugu lokaciju na otvorenom gdje provode odgojno – obrazovni rad. Autobus je opremljen sanitarnim čvorom, čajnom kuhinjom, garderobnim ormarom, policama za likovni i ostali pribor za učenje i igru. Odgojiteljicama je ovakav način rada bio posebno zanimljiv.
Cilj job shadowing mobilnosti je „iz prve ruke“ vidjeti primjere dobre prakse te stečena znanja kasnije koristiti u radu sa svojom odgojno – obrazovnom skupinom. Odgojiteljice su iznimno zadovoljne što su imale priliku vidjeti ovaj jedinstveni način rada te se više povezati sa švedskim kolegama koji su ih izvrsno prihvatili i ugostili.