Stručni seminar o NTC sustavu učenja održan je od strane autora NTC programa dr. Ranka Rajovića za odgojitelje i stručne suradnike Dječjeg vrtića “Pjerina Verbanac” Labin. Na seminaru su se obradile teme o razvoju sposobnosti za učenje, značaju rane stimulacije za motoričke i kognitivne sposobnosti, te su sudionici kroz radionice bili uključeni u praktične aktivnosti pomoću kojih su ovladavali NTC tehnikama.
Generalni cilj NTC programa poticanje je razvoja potencijala za učenje predškolske i školske djece pomoću specifičnih aktivnosti koje se temelje na modernim neurofiziološkim i psihološkim saznanjima koja govore da se mozak intenzivno razvija do približno 5-7 godine života i da je upravo zbog toga od izuzetne važnosti u tom osjetljivom periodu djecu sistematično poticati na one aktivnosti za koje je pokazano da doprinose razvoju mozga.
Ciljevi stručnog seminara bili su razvijanje sljedećih stručnih kompetencija odgojitelja:
• prepoznavanje, njegovanje i poticanje potencijala za učenje, psihomotoričkih, intelektualnih, stvaralačkih i praktičnih sposobnosti djece, te razvoj njihove motivacije za učenje, slike o sebi i socijalnog ponašanja
• stvaralačko mišljenje i rješavanje problema na temelju znanja na području sastavljanja zagonetnih pitanja i pitanja više misaone razine, te priprema aktivnosti za igru.
NTC program karakteriziraju tri faze provođenja. Sastavni dio prve faze su evolutivno podržavajuće aktivnosti koje podrazumijevaju kompleksne motoričke aktivnosti uključujući finu motoriku, dinamičku akomodaciju oka, rotaciju, ravnotežu i kretanje. Drugu fazu NTC programa karakteriziraju misaone klasifikacije, misaone serijacije i asocijacije, dok treća faza predstavlja rad na razvoju divergentnog i konvergentnog mišljenja, kao i funkcionalnog znanja. Sve tri faze NTC programa se provode kroz igru, koja kao intrinzična potreba djeteta predstavlja ključni faktor provođenja NTC programa. Ove tri faze sjedinjuju senzo-motorni i kognitivni razvoj djeteta.
Zbog svoje neurofiziološke osnove program dobro dopunjuje razvojno – psihološku polaznu točku Kurikuluma za vrtić i osnovnu školu, te ga pritom obogaćuje s prijedlozima konkretnih ciljano usmjerenih motoričkih i misaonih igara. Igre su kreirane tako da što smislenije povezuju djetetova svakodnevna iskustva, te se lako uklapaju u različite oblasti vrtićkih i školskih aktivnost.Primarna uloga NTC programa upotreba je novih otkrića iz područja neuroznanosti u odgojnim skupinama, učionicama i u svakodnevnom životu, a sastavljen je iz različitih aktivnosti i igri za djecu, koje se temelje na saznanjima o razvoju i radu mozga i koje, kako mnoga istraživanja pokazuju, imaju pozitivan efekt na razvoj mozga u periodu kada je to najvažnije, u periodu najintenzivnijeg rasta i razvoja, od rođenja, pa do približno desete godine starosti. Igra kao unutrašnja motivacija djeteta je ključni faktor NTC programa.
Kako bi i našim roditeljima približili tematiku, aktivnosti i igre o kojima smo se imali prilike educirati kroz stručni seminar te koje smo sve NTC aktivnosti proveli s djecom, a koje su od izuzetne važnosti za razvoj mozga, započeli smo izradu digitalnog priručnika kojeg ćemo im po završetku pokloniti.