Kako odgojno-obrazovne ustanove mogu uvesti ekološku održivost u svakodnevne odgojno-obrazovne aktivnosti?
Ovo je pitanje bilo okosnica Erasmus+ mobilnosti u Berlinu pod naslovom „The Ecocentric Approach: Introducing Sustainability in Education“ u kojoj je sudjelovala mr.sc. Ljiljana Krušelj, stručni suradnik pedagog mentor u periodu od 13. – 18. svibnja 2024. godine.
Tijekom mobilnosti 14 sudionika iz sedam europskih zemalja imali su priliku dekonstruirati pojam održivosti i ispitati ga interdisciplinarnim pristupom koji obuhvaća njegove društvene, humanističke, ekonomske, ekološke i znanstvene aspekte.
Tečaj je pokazao korelaciju održivosti s mnogim odgojno -obrazovnim područjima te na koji način odgojno-obrazovni djelatnici mogu djecu učiniti svjesnijima važnih pitanja zaštite okoliša, povećavajući tako njihovu motivaciju da postanu aktivni zagovornici održivosti.
Učesnici tečaja upoznali su se sa strategijama upoznavanja djece s kritičkim konzumerizmom i ponovnom upotrebom materijala u svojim projektima u kojima će održivost biti relevantan kriterij kvalitete. Bili su potaknuti na osmišljavanje promjena i kako da svoju odgojno-obrazovnu ustanovu učine održivijom i ekološki prihvatljivijom.
Europass Teacher Academy kao organizator tečaja vrlo je dobro uskladio prezentaciju teorijskih osnova održivosti, praktične aktivnosti na primjerima i samostalnu izradu projekata.
Organizirano je niz kulturoloških aktivnosti upoznavanja grada Berlina i njegove prošlosti i sadašnjosti, uz posjet ustanovi „Futurium“ koja prezentira ekološku održivost svojom izgradnjom i primjerima buduće ekološke održivosti u područjima prirode, čovječanstva i tehnologije.
Učenje o održivosti unutar obrazovanja pomaže djeci da ostanu motivirani da svijet učine boljim mjestom za život.