Skip to main content

Pedagoginja Ljiljana Krušelj sudjelovala na Erasmus mobilnosti u Berlinu pod nazivom “Ekocentrični pristup: uvođenje održivosti u odgoj i obrazovanje”

Kako odgojno-obrazovne ustanove mogu uvesti ekološku održivost u svakodnevne odgojno-obrazovne aktivnosti?

Ovo je pitanje bilo okosnica Erasmus+ mobilnosti u Berlinu pod naslovom „The Ecocentric Approach: Introducing Sustainability in Education“ u kojoj je sudjelovala mr.sc. Ljiljana Krušelj, stručni suradnik pedagog mentor u periodu od 13. – 18. svibnja 2024. godine.

Tijekom mobilnosti 14 sudionika iz sedam europskih zemalja imali su priliku dekonstruirati pojam održivosti i ispitati ga  interdisciplinarnim pristupom koji obuhvaća njegove društvene, humanističke, ekonomske, ekološke i znanstvene aspekte.

Tečaj je pokazao korelaciju održivosti s mnogim odgojno -obrazovnim područjima te na koji način odgojno-obrazovni djelatnici mogu djecu učiniti svjesnijima važnih pitanja zaštite okoliša, povećavajući tako njihovu motivaciju da postanu aktivni zagovornici održivosti.

Učesnici tečaja upoznali su se sa strategijama upoznavanja djece s kritičkim konzumerizmom i ponovnom upotrebom materijala u svojim projektima u kojima će održivost biti relevantan kriterij kvalitete. Bili su potaknuti na osmišljavanje promjena i kako da svoju odgojno-obrazovnu ustanovu učine održivijom i ekološki prihvatljivijom.

Europass Teacher Academy kao organizator tečaja vrlo je dobro uskladio prezentaciju teorijskih osnova održivosti, praktične aktivnosti na primjerima i samostalnu izradu projekata.

Organizirano je niz kulturoloških aktivnosti upoznavanja grada Berlina i njegove prošlosti i sadašnjosti, uz posjet ustanovi „Futurium“ koja prezentira ekološku održivost svojom izgradnjom i primjerima buduće ekološke održivosti u područjima prirode, čovječanstva i tehnologije.

Učenje o održivosti unutar obrazovanja pomaže djeci da ostanu motivirani da svijet učine boljim mjestom za život.