“Le Olive” i PATHS – RASTEM program

PATHS-RASTEM program socijalnog i emocionalnog učenja, uspješno se provodi u odgojno – obrazovnoj skupini “Le Olive” iz Starog grada, koja ujedno provodi i program na talijanskom jeziku.

Djeca su izuzetno zainteresirana za PATHS pa je upravo i to razlog što se navedeni program ponovno i ove pedagoške godine provodi u skupini.

Svakodnevnica “Le Oliva” odnosi se na jačanje međusobnih prijateljskih veza, uvažavanja i poštovanja. U skupini se svakodnevno ponavljaju pravila sjedenja u krugu (krug prijateljstva), te su u svoje aktivnosti uključili lutke/prijatelje (likove PATHS_RASTEM programa). Potiče se svakodnevno verbalno izražavanje kroz samostalno izmišljanje priča, putem ilustracija, te nakon pročitanog sadržaja.

Kao uvod u popodnevni odmor, sluša se opuštajuća glazba i provode vježbe disanja i opuštanja.

Naglasak je tijekom cijele godine na poticanju pozitivne interakcije, prepoznavanje emocija i suosjećanju s drugom djecom, a kako im je protekao prošli tjedan, pročitajte u nastavku.

Dijeljenje je jedna od važnih socijalnih vještina koju djeca vrlo često teško usvajaju. Kroz aktivnosti na temu “dijeljenje”, naglašavali su se pozitivni aspekti dijeljenja, kako bi potakli želju za dijeljenjem i naglasili načine na koje se dijeljenje pozitivno odražava na prijateljstvo. Kroz priču/igrokaz, uključivši lutke/likove, odgojiteljice su približavale djeci navedenu temu, potičući ih na sudjelovanje i verbalno izražavanje pomoću čega se kod djece ostvarilo i bolje razumijevanje same teme.

Vježbao se i poseban oblik dijeljenja “podijeliti nešto o sebi”, pa su tako odgojiteljice i djeca podijelili međusobno nešto o sebi. Djeca su od kolaž papira izradila šarene cvjetove, koje su u više navrata upotrijebili za nasumični odabir parova i poticali igru i suradnju prije, tijekom i nakon aktivnosti u parovima. Djeca su s velikim interesom i znatiželjom sudjelovala. Nastavilo su svakodnevno naglašavati važnost dijeljenja.

Nakon ponuđene aktivnosti izrade “voćki” (likovna aktivnost-crtanje, bojanje, izrezivanje), svako je dijete izvuklo jednu sliku voćke, te dobilo zadatak, u suradnji sa roditeljima, donijeti jednu takvu voćku u vrtić kako bi svi zajedno izradili i dijelili “salatu prijateljstva”, te kušali svježe cijeđeni sok od naranče. Tijekom cijele aktivnosti sudjeluju djeca. Svakodnevno se potiče razvoj fine i grube motorike, pa time djeca u potpunosti sudjeluju u pripremi voćaka, izradi salate, te cijeđenju soka i serviranju istih za kušanje.

Djeci je ponuđen i igrokaz na temu s likovima Grgom i Dujom, nakon kojeg “Dijete tjedna” odlučuje djeci podijeliti slatko iznenađenje. Također, rado prihvaćaju ponuđeni predložak za perforiranje iglicom na temu “Osnovni osjećaji”. Tijekom svih aktivnosti provedenih sa djecom, ostvaruje se dobra suradnja sa roditeljima.

Prošli tjedan odabirala se slikovnica “Slon i velikodušnost”, koja još uvijek odlazi sa djecom u njihove domove i obitelji na zajedničko čitanje i istraživanje, uz zadačić da se djeca kod kuće sa roditeljima likovno izraze na temu, a roditelji povratno šalju fotografiju djeteta tijekom zajedničke aktivnosti.

Redovito se odabire “Dijete tjedna” o kojem odlučuju djeca, te ih se tim načinom potiče na promišljanje i kritičko razmišljanje. Bilježi se i izrađuje pohvala djetetu tjedna, a u suradnji s roditeljima popis se nadopunjuje i vraća u vrtić na zajedničko čitanje i izlaganje u centru “PATHS-RASTEM”.

Povodom obilježavanja “Međunarodnog dana zagrljaja” u skupini se poticalo zajedništvo, osjećaj sigurnosti i pripadanja zabavnom aktivnošću prema želji djece, a tijekom dana djeca se pri susretu s drugim djetetom i/ili odgojiteljem zagrle. Aktivnost je potakla i obogatila veselu, prijateljsku atmosferu, tople pozitivne emocije, kako kod djece tako i kod odraslih.