Kako ideja da se napravi smoothie od voća i povrća može dovesti do spoznaje kako se zaštititi u slučaju grmljavine? STEM pristupom povezujući dječji interes i radoznalost sa otkrivanjem i istraživanjem.
Nakon kupnje voća i povrća na tržnici i dječje želje da se od namirnica naprave smoothiji različitih kombinacija okusa djeca shvaćaju da ni blender, a ni mnogi drugi uporabni aparati iz svakodnevnog života, ne bi mogli raditi bez struje.
A što je to struja? Izjave djece: struja je moć, energija, i opasnost, jako je snažna, struja je svjetlo, ljuta je.
A odakle dolazi? Kako nastaje? Izjave djece: iz tvornice, od ugljena, od dalekovoda, proizvodi se u elektrani, onda ide u žice do dalekovoda a iz dalekovoda do kuća, u kući ima puno cijevi kroz koje dolazi struja.
Interes za pronalaženjem odgovora na ta pitanja bio je velik pa je poticao djecu da svoje postojeće spoznaje obogaćuju otkrivanjem informacija o termoelektrani, dalekovodima, strujnim krugovima, utičnicama, kablovima. Upoznali su se sa radom i značajem Nikole Tesle kao znanstvenika.
Od neoblikovanog materijala izrađivali su dalekovode, izradili slikovnicu o Nikoli Tesli, plakate i postajali svjesni važnosti struje ali i opasnosti od nje.
Na izjavu dječaka kako je grom najjača struja interes djece krenuo je prema oluji, grmljavini i munjama. Spoznavali su opasnosti i načine zaštite od groma, identificirali i mapirali sigurna i opasna mjesta u unutrašnjem i vanjskom prostoru, kako se ponašati u slučaju grmljavine.
Ova aktivnost prihvaćena je od strane Crvenog križa Hrvatske primjerenom za uvrštavanje na platformu aktivnosti u okviru Projekta „Sigurnije škole i vrtići“ kao odgovarajuća za pripremu djece vrtića i škola Hrvatske za izvanredne situacije – ekstremni vremenski uvjeti.
Kapljice su stekle nova iskustva i spoznaje, a uz to se dobro zabavile!
(više o razvoju znanstvene pismenosti predškolske djece i STEM pristupu možete saznati u Kutku za roditelje)