Kako bi obilježili Europski tjedan mobilnosti, odgojno – obrazovne skupine provele su razne edukativne, zanimljive i zabavne aktivnosti.
Odgojne skupine “Rika” i “The Rainbows” uputile su se ispred tržnice gdje su sudjelovale u popravljaonici, točnije radionici bicikla. Imale su priliku istražiti dijelove bicikle, promatrati na koji način se mijenjaju zračnice ali i kočnice, također pumpali su zračnice. Ono što ih je posebno oduševilo bilo je iskušavanje u vožnji bicikle bez pomoćnih kotača. Pokret i mobilnost djeca su trenirala svakodnevnim šetnjama koje je dječak N.G. nazvao “ajmo vidjeti što Labin radi!”, a najdraža destinacija bilo je naravno igralište gdje se događaju “čuda” u dječjim očima.
U odgojnoj skupini “Bambi” tjedan mobilnosti obilježen je aktivnostima kojima se djecu poticalo na kretanje, razgovaralo o sigurnosti u prometu, prometnim pravilima vezanim za pješake i prometna sredstva. Kroz svakodnevne šetnje upoznali su mnoge prometne znakove, posjetili prometna raskrižja te ponovili toliko važnu sigurnost u prometu. Posjetili su i obližnji gradski stadion gdje su uvježbavali osnove raznih sportova poput atletike i nogometa. U sobi dnevnog boravka izradili su maketu raskrižja, oslikavali prometne znakove te izradili semafor. Tjedan su zaokružili šetnjom i igrama u parku s odgojnom skupinom “Slonići”.
Skupina “Zebrice” sudjelovala je u aktivnostima koje su imale za cilj potaknuti na kretanje ali i proširiti znanje o povijesti prijevoznih sredstava. Družili su se u zajedničkom pješačenju s djecom i roditeljima “trim” stazom do Rapca. Djeca su imala priliku uživati u prirodi, pratiti markacije staze, što im je bilo osobito zanimljivo i razvijati motoričke sposobnosti hodanjem po neravnim površinama. Organizirali su romobilijadu/guralicijadu/ biciklijadu. Djeca su donijela svoje romobile, guralice i bicikle te su sudjelovala u zabavnim utrkama po kategorijama, čime se poticala važnost kretanja, sudjelovanja u aktivnostima i natjecateljski duh. Kroz tjedan također su zagrebli i u teoriju istražujući povijest bicikala. Upoznali su djecu s razvojem bicikala, od drezine, preko velocipeda, do visokobicikla. Bila su oduševljena otkrićima o tome kako su bicikli izgledali u prošlosti, a nova saznanja prenijeli su kroz kreativne likovne radove na temu starih bicikala, kojima su ukrasili svoj prostor.
Skupina “Bombončići” intenzivnije je odlazila u šetnju okolicom vrtića i prirodom. Tijekom šetnje djeca su ponavljala pravila ponašanja u prometu i usvajala značenje pojedinih prometnih znakova. Sredinom tjedna održali su biciklijadu i romobilijadu u kojima su po prvi put sudjelovala djeca koja su prešla iz jaslica u vrtićku skupinu.
Skupina “Sovice” provela je aktivnosti na temu bicikla kao prijevozno sredstvo koje ne zagađuje okoliš i dobra je za zdravlje jer smo tjelesno aktivni. Djeca da su roditeljima pričali da moraju što više voziti bicikl jer je to zdravo. Čitali su edukativne priče, proveli likovne aktivnosti poput modeliranje bicikle od domaćeg plastelina, oblikovanje bicikle od mekane žice, otisak bicikla sa tapkanjem tempere spužvicama te grafomotoričke vježbe – spoji bicikl. Za kraj tjedna održali su biciklijadu.
Odgojne skupine “Loptice”, “Bubamare” i “Slonići” učestalo su provodile vrijeme na otvorenom prostoru, igrajući razne igre na livadi, u parku i šetajući gradom. Putem su uočavali i imenovali prometne znakove te ponovili pravila ponašanja u prometu.
U tjednu mobilnosti sudjelovali su i naši najmlađi. Jasličke skupine “Lavići”, “Barkice” i “Pandice” inače jako puno vremena provode na otvorenom prostoru, tako da im današnja šetnja sve to autobusnog kolodvora, kojom su ujedno i zaokružili tjedan mobilnosti, nije predstavljala apsolutno nikakav napor. Djeca su jednostavno uživala istražujući “veliki” autobus.
Duge šetnje, tematske aktivnosti i kineziološke igre zabilježene su fotografijama na kojima se može vidjeti koliko zapravo djeca uživaju istraživati, biti u pokretu i igrati se na otvorenom prostoru.