Pablo Picasso, Paul Klee i kubizam u vrtiću kroz STEAM ? To su naše “Ribice”

Umjetnost je sredstvo kojim se izravno i poticajno djeluje na cjeloviti razvoj djece predškolske dobi. Već u predškolskoj dobi važno je započeti sa senzibilizacijom djece na umjetnost i to kroz raznolike tehnike i materijale. Dječje mogućnosti u likovnom izričaju puno su veće od onoga što odrasli misle.

Ovom su mišlju djelovale i odgojiteljice u odgojno-obrazovnoj skupini Ribice. Pablo Picasso, Paul Klee i kubizam u vrtiću? Ispada da je ovo jako dobar spoj! Kada se u sve to „uplete“ i STEAM kroz raznolike, bogate i kreativne aktivnosti “Ribice” su imale mogućnost naučiti koje su to tople, a koje hladne boje, koje su osnovne (primarne) i izvedene (sekundarne) boje.

Djeca su imala mogućnost proširiti i obogatiti svoj vokabular u likovnom smislu. Uz razvoj likovnog senzibiliteta, odgojiteljice su imale za cilj potaknuti djecu na promišljanje i na dijeljenje informacija. Tako su djeca dobila za „domaću zadaću“ proučiti na internetu zanimljivost o umjetniku Pablu Picassu. Rezultat domaće zadaće bio je kreativni plakat koji su djeca gotovo sama izradila, ispisivajući rečenice pronađene na Internetu.

Odgojiteljice su prikazale djeci načine na koje mogu doći do potrebnih informacija. Povezivanjem glazbe i likovnog izričaja poticale su djecu da razmišljaju i djeluju kao pravi umjetnici. Tako su djeca uz zvukove violine stvarala razne umjetnine koje su ukrasili bojama nastalim miješanjem.

Kao šlag na torti ove STEAM aktivnosti, točnije mini projekta, u goste su pozvali akademsku umjetnicu Marinu Rajšić kako bi djecu upoznala s radom umjetnika i zajedno s njima uz kreativnu radionicu stvorila lijepe dječje uspomene i radove.

Veliko hvala Marini Rajšić na izdvojenom vremenu, trudu i na novom znanju koje je prenijela na djecu. Tko zna, možda neka Ribica postane umjetnik u budućem životu!

Ovo je samo jedna od mnogih odličnih aktivnosti koje “Ribice” provode i nastavljaju razvijati, nadograđivati, ovisno o tome u kojem će ih smjeru dječji interes odvesti, no jedno je sigurno, one su uvijek originalne, posebne, no kod djece nastavljaju i dalje njegovati i poticati njihovu individualnost uz poruku – budi ono što jesi, budi svoj!