Skip to main content

DV Pjerina Verbanac u “mreži dobre prakse”

Od šestog do devetog lipnja održao se online edukativni skup u organizaciji KoHo pedagogije pod nazivom PAUK – u mreži dobre prakse.  Cilj ovog skupa bio je omogućiti stručnjacima iz područja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja da se povežu s kolegama, inspiriraju jedni druge konkretnim primjerima iz prakse i na taj način izgrade mrežu zajedničkog stručnog znanja i ideja. Na spomenutom skupu prikazana su trideset i dva primjera dobre prakse koje je pratilo više od 250 sudionika. Među izlagačima bile su i dvije odgojiteljice iz Dječjeg vrtića „Pjerina Verbanac“ – Katarina Đapić i Rea Radin čija su izlaganja izazvala pozitivne reakcije kolega iz cijele Hrvatske i pozive na buduću suradnju.  

Magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te odgojitelj mentor Katarina Đapić u svom je izlaganju „Sve što možemo učiti unutra, možemo učiti i vani„  prikazala kako već dugi niz godina u područnom objektu Rabac odgajateljice nastoje promovirati boravak i učenje djece na otvorenom. Koriste sve resurse da boravak vani bude što sadržajniji i zanimljiviji jer u doticaju s prirodom, koristeći sva osjetila, djeca uče cjelovito i u pokretu. U izlaganju je zatim ukratko predstavljeno kako se ove pedagoške godine u našem vrtiću provodio projekt „1000 sati na otvorenom“ u kojemu je sudjelovalo 9 odgojno – obrazovnih skupina, a kojemu je cilj podizanje svijesti djece, roditelja i stručnjaka o važnosti boravka na otvorenom. Spomenute su i Zajednice učenja koje unutar projekta potiču razmjenu iskustava i unaprjeđenje pedagoške prakse. 

Rea Radin, magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na online edukativnom skupu izlagala je temu naziva „Padlet „prozor“ u praksu“. Padlet je online alat, odnosno „interaktivni zid“ na kojem je moguće objavljivati različit sadržaj; fotografije, videozapise, članke, društvene igre, različite mrežne stranice, moguće je i objavljivati tekuće informacije. Navedeni alat odgajateljima, kao kompetentnim stručnjacima na području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, omogućava da vlastiti odgojno-obrazovni rad predstave roditeljima. Upravo pružanjem uvida u odgojno-obrazovni rad, odnosno „otvaranjem vrata“ naših skupina, razvija se partnerstvo između roditelja, obitelji i odgajatelja. Partnerstvo podrazumijeva ravnopravnost, uzajamno prihvaćanje, aktivnu suradnju, otvorenu komunikaciju koja vodi ka razmjeni subjektivnih iskustava i parcijalnog razumijevanja djeteta što rezultira „zajedničkom, cjelovitijem razumijevanju i razvoju odgojno-obrazovnog pristupa usklađenog s individualnim i razvojnim posebnostima djeteta.“ (NKRPOO, 2014) 

Po završetku PAUK-a uslijedilo je anonimno glasovanje svih sudionika za najinspirativniju praksu te je izlaganje Katarine Đapić pod nazivom „Sve što možemo učiti unutra, možemo učiti i vani„ proglašeno najinspirativnijim i time osvojilo vrijednu nagradu – besplatnu kotizaciju za edukaciju „Razvojna raketa“ koje će se održati na jesen za sve djelatnike dječjeg vrtića.  

 

Pripremile: odgojitelj mentor Katarina Đapić, mag.praesc.educ. i Rea Radin, mag praesc.educ.