Koliko je veselja najmlađih u prosincu! Svaki je dan znakovit i prepun iznenađenja i događanja. U adventskim kalendarima, koje su odgojiteljice pripremile za djecu, svaki se dan pronalazi neki novi zadatak, igra i naravno nešto slatko. Na taj način djeca nauče iščekivati kada će doći njihov dan te koliko je još dana ostalo do Božića.
A svaki novi ponedjeljak u tjednu upali još jedna nova svijeća u adventskom vijencu. Mnoge su vjenčiće izradila sama djeca od neoblikovanog i prirodnog materijala i oni su zauzimali centralno mjesto u blagdanskom centru.
A kako bi mogli okititi jelku i prostor trebalo je izraditi mnogo ukrasa u čemu su djeca, ali i roditelji, bili veoma aktivni. Nije izostala ni izrada kolača i keksa.
Sveti Nikola je i ove godine posjetio djecu i darivao ih bombonima, dok su djeca u svojim čizmicama pronašla još mnogo štošta lijepog, korisnog i slatkog. Nekima su čizmice bile sakrivene pa je potraga za njima kod djece izazvala još veću uzbuđenost.
Na Svetu Luciju vrijedno je posađena pšenica koja je ukrašavala prostor kad je niknula.
Znala su djeca da će im i Djed Mraz donijeti poklone. Pa da se ne bi zbunio napisala su mu pisma sa svojim željama i mnoštvo crteža. U PO Vrećari djeca su se pitala kako Djed Mraz može donijeti toliko mnogo poklona pa su odlučili biti mali vilenjaci i patuljci koji će pomoći Djeda Mrazu. Vrijedno su izrađivali ukrase, zamatali poklone, pravili ikebane. Sve im je to poslužilo i za donaciju u humanitarnoj akciji „Vrijeme dobrote“. Također je na radionicama sa roditeljima izrađena scena za predstavu „Božićni medo“, odgojiteljice su izradile kostime i bile glumice, a predstava je za svu djecu, roditelje i sve koji su željeli doći izvedena u društvenom domu u Martinskom.
Na Vinežu je odgojna skupina „Sunce“ imala adventno druženje s roditeljima uz igre i topao čaj i kekse.
Djecu u PO Raša tradicionalno su posjetili bajkeri Djeda Mrazovi.
U donacijama za humanitarnu udrugu „Mendula“ sudjelovale su sve odgojne skupine iz jaslica prodajom mnogih ukrasa i čestitki koje su izradili sami ili u suradnji s odgojiteljicama i roditeljima. Također su jasličke skupine za korisnike Doma za starije u Labinu izradile personalizirane novogodišnje čestitke. Dom za starije posjetile su i dvije skupine iz PO Labin Donji te im okitili prostor i jelku izrađenim ukrasima.
U Centralnom vrtiću prikupljala se hrana za životinje pod motom „I životinje trebaju pomoć“ razvijajući tako empatiju prema kućnim ljubimcima.
Odgojne skupine „The Rainbows“ i „Rika“ bojale su drvca i tako pomogli caffe baru „Pozzo“ u dekoraciji za što su naravno bili i počašćeni.
Mali istraživači iz odgojne skupine „Rika“ (jer su glasni kao lav) kompetentno su rezultate svog istraživanja sigurnosti u prometu Istarske ulice prikazali na prezentaciji “Istraživači Istarske ulice” i to nadležnim i odgovornim osobama iz Grada Labina, Policijske postaje i Mjesnog odbora Kature. Baš onako, pravo dječje! Njihov rad, njihov trud i njihovo zalaganje, uz potporu odgajatelja dovodi ih do aktivnih, kompetentnih, svjesnih i odgovornih građanina ove zajednice.
Napominjemo kako je neizmjerno važna suradnja roditelja, odgajatelja, sustručnjaka i lokalne zajednice što smo upravo ovim istraživanjem te prezentacijom dokazali.
Psihologinja Ana Banko i logopedinja Elena Miletić održale su dva predavanja pod nazivom „Znanja, sposobnosti i vještine potrebne predškolcu“, namijenjeno roditeljima predškolaca, ali i roditeljima mlađe djece. Predavanje je obuhvatilo ključne teme: tko je školski obveznik, kakav je proces upisa, važnost samostalnosti i radnih navika djeteta, poticanje pažnje, razvoj predvještina čitanja, pisanja i matematike te razne aspekte spremnosti za školu. Također, roditeljima su dani savjeti o tome kako kvalitetno poticati ove vještine kod kuće kroz igru i svakodnevne aktivnosti.
Inspirirani interesom odgojitelja na nedavnom predavanju o projektnom učenju, odgojiteljica Rea Radin i pedagoginja Ljiljana Krušelj pozvali su zainteresirane na uključivanje u Zajednicu učenja „Projektno učenje“ na kojoj bi međusobnom razmjenom iskustava, primjera, ideja i poteškoća unaprijedile svoj odgojno-obrazovni rad uvodeći suvremenu metodu rada na projektima u planirane aktivnosti s djecom. Na ovom prvom sastanku Zajednice učenja prisutni odgojitelji unaprijedili su svoja znanja o radu na projektu, raspravljali o etapama rada i vrednovanju i dokumentiranju i bili aktivni u iznošenju svojih iskustava i u refleksiji.
Održana je i edukacija/radionica “Unapređenje kulture ustanove 2”, kao nastavak prošlogodišnje istoimene radionice čija je glavna komponenta predstavljala zajedničku kreaciju strategije i njezinih specifičnih ciljeva u svrhu isticanja i daljnjeg stvaranja pozitivnih promjena unutar ustanove. Ovogodišnji nastavak edukacije/radionice podrazumijevao je rješavanje odabranih problemskih situacija u svrhu održavanja i kontinuiranog stvaranja kvalitetne i pozitivne kulture ustanove. Kroz radionicu pod nazivom “Problem solving and decision making”, provedenu od strane ravnateljice Ivane Škopac, sudionici su imali prilike upoznati i koristiti se raznim metodama i tehnikama u svrhu rješavanja problemskih situacija. Ravnateljica je provedbom ove edukacije/radionice prenijela znanja odgojiteljima i sustručnjacima koja je usvojila u mjesecu srpnju u Palermu, prilikom prisustvovanja Erasmus mobilnosti na navedenu temu te implementirala kroz sadržaje koji predstavljaju trenutne potrebe ustanove.
Tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana u dječjem vrtiću primjenjivala se posebna organizacija rada s obzirom na bitno smanjen broj djece u tom periodu.
Pripremila:
mr.sc. Ljiljana Krušelj,
stručni suradnik pedagog mentor