Skip to main content

U duhu održivog razvoja

Plan Dječjeg vrtića je uvođenje održivosti u svaku aktivnost s djecom i poticanje održivog ponašanja u ustanovi. Mjesec studeni obilovao je aktivnostima koje podupiru ciljeve održivog razvoja kao što su djelovanje na smanjenje siromaštva, promicanje ravnopravnosti i suradnje, briga za prirodu i okolinu, očuvanje vodenog svijeta i života na zemlji, djelovanje na zdravlje, te kvalitetno obrazovanje. Kompetencije održivosti mogu pomoći djeci/učenicima postati sustavni i kritički mislioci, kao i formirati temelj znanja za svih kojima je stalo do sadašnjosti našeg planeta i budućeg stanja.

U mjesecu knjige formirani su centri biblioteke i knjiga i slikovnica, svakodnevno su se čitale knjige i slikovnice, neki su svoje slikovnice sami izrađivali. Roditelji su sudjelovali u neposrednom radu čitajući djeci, a djeca su veoma voljela igrokaze. U posjeti Gradskoj knjižnici djeca su se upoznala s pravilima ponašanja u knjižnici, sadržajem knjižnice i važnosti i načinima čuvanja knjiga, a knjižničarka im je čitala priču.

Kazalište iz Splita djeci je prikazalo predstavu „Robot Roko i zlatno srce“.

Predškolci su vrijedno radili grafomotoričke zadatke i ispunjavali svoje razvojne mape crtežima i izjavama

Obilježen je Međunarodni dan djeteta uz izjave djece i izradu plakata, a povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom igrali su se edukativnim karticama uz isticanje poštivanja različitosti i učili pjesmu na znakovnom jeziku.

Povezano s elementom zemlja i očuvanjem i upoznavanjem prirode djeca su pratila proces rasta biljaka i brinuli o njima, istraživali su zemlju lopaticama. Proučavali su vodu – važnost čiste vode, njena štednja, svojstva putem istraživačkih aktivnosti. Često se boravilo u prirodi i vanjskom prostoru. Djeca su šetala šumskim stazama, brala i sakupljala lišće i jesenske plodove i kreativno se njima izražavala. Bilježili su vrijeme provedeno vani u aktivnostima i uočavali vremenske promjene. Četiri odgojne skupine obilježile su Outdoor Classroom Day aktivno u igrama i aktivnostima uočavanja, prepoznavanja razlika i drugih osobina predmeta, veličine, boje, oblika i teksture, uz poticanje pažnje na zvukove i predmete u šumi uz pokušaj imenovanja i nabrajanja istih. Prikupili su šumsko blago koje su ponijeli u vrtić te su po povratku svoja zapažanja slikovno zabilježili. Jesenske svečanosti su obilježene u unutarnjim i na vanjskim prostorima uz igre prirodnim materijalima i jesenskim plodovima. Djeca su s roditeljima napravila ukrase od jesenskih materijala. U vrtiću u Vrećarima održana je vesela jesenska svečanost uz druženje sa prijateljima iz Vineža. Nakon druženja i upoznavanja izašli su u vrtićko dvorište, gdje su djeca imala priliku uživati u različitim jesenskim igrama i aktivnostima. Na brojnim punktovima mališani su se igrali jesenskim plodovima, poput kestena, žirova, bundeva, badema, lješnjaka, oraha, kukuruza i još mnogočega, a kroz igru su na zabavan način uvježbavali svoju spretnost, preciznost, likovni izraz i koncentraciju, ali i motoričke vještine poput ravnoteže i koordinacije.

Za kraj svi su se zasluženo počastili pravim jesenskim kolačem od bundeve, jabuke i mrkve, koji su s velikim veseljem pripremila djeca iz Vrećara. Kolač je bio prava poslastica koja je savršeno zaokružila dan ispunjen igrom, učenjem i novim prijateljstvima.

„Rika” odgojno-obrazovna skupina čiji se glas daleko čuje, a projektno učenje njeguje. Naime, u kutku sobe i neposredno na terenu djeca su se pretvarala u istraživače koji su tjednima proučavali promet, prometne znakove i signalizaciju u Istarskoj ulici. Rezultati istraživanja u svrhu poboljšanja sigurnosti pješaka biti će prezentirani u prosincu.

Djeca iz Rabačkih delfina proveli su STEAM aktivnosti inspirirane prirodnim bogatstvima Islanda. Djeca su proučavala boje koje nastaju fotografiranjem aurore borealis te ih prenosila u likovne radove. Izradili su mali vulkan i izazvali erupciju koristeći sodu bikarbonu, deterdžent za suđe i ocat.

U sklopu njegovanja zavičajnosti djeca iz odgojne skupine „Bombončići“ upoznavali su se s dijalektalnim rječnikom, upoznavali kulturnu baštinu i autohtonosti našeg kraja uz izložbu predmeta starine i razgovor o njihovoj funkciji.

Odgojno-obrazovne skupine iz PO Vinež, sudjelovale su na ovogodišnjim „Danima meda Labinštine“ u organizaciji Pčelarske udruge Labin. Tijekom nedjelje, 17. studenog, naša su djeca bila aktivna na radionicama koje su osmislile odgojiteljice navedenih odgojnih skupina u suradnji s zdravstvenom voditeljicom. Kroz radionicu djeca su sudjelovala u izradi saća od tuljaka i krune, zatim raznim likovnim aktivnostima i zadacima. Proučavali su edukativne plakate s fotografijama o životu pčela, služili se zidnim poticajima te sudjelovali u društvenim igrama, no mogle su se čuti pjesme i stihovi o pčelicama. Bio je tu i medni doručak organizatora no i naših vrijednih kuharica koje su pripremile medenjake i zdrave kolačiće od zobenih pahuljica i meda. Za kraj djeca su dobila poklon za sudjelovanje na radionici – teglicu meda i slikovnicu.

Suradnja s roditeljima grupno na radionicama ili individualno neposrednim sudjelovanjem u radu odgojnih skupina bila je za svaku pohvalu. Održalo se niz radionica na kojima su se izrađivali božićni ukrasi za objekt ili za humanitarnu akciju udruge „Mendula“ i humanitarnu akciju za Dom „Ruža Petrović“, izrađivali su se adventski kalendari i vjenčići, božićni vlak, scenografija za božićnu predstavu. Zahvaljujemo na suradnji!

 

Pripremila:

mr.sc. Ljiljana Krušelj,

 stručni suradnik pedagog mentor