Skip to main content

U nove avanture

Tko može reći kako prvi polazak u jaslice i vrtić ili prelazak iz jaslica u vrtić nije velika avantura?! I za djecu i za roditelje. Koliko taj događaj kao pripremu sadrži razgovora, posjeta i kupovanja papučica, trenerki i pidžamica?! A kad se uđe u nove prostore treba najprije sve razgledati i upoznati – nova djeca, odrasli, igračke, ritam dana, obroci, spavanje,… Normalno je malo i zaplakati. Veoma brzo stotinjak novopridošle djece se prilagodilo i prihvatilo ovu promjenu u svom životu, te se počelo veseliti svojim odgojiteljicama, prijateljima i aktivnostima koje im obogaćuju doživljajni svijet.

U rujnu smo se oprostili od ljeta i pozdravili jesen. Djeca su u dugim šetnjama okolicom svojih vrtića ili obližnjim šumarcima i livadama primjećivala kako se priroda mijenja. Osluškivali su zvukove, uočavala boje, prepoznavala vremenske pojave, sakupljala lišće i žirove. Na temelju uočenog nastali su mnoge likovne dječje kreacije bojama ili modeliranjem: stabla, kolaži od lišća, gljive, kišobrani, sve uz prigodne priče, stihove i pjesme. Prepoznavali su se i kušali plodovi jeseni – jabuke, kruške, grožđe, šljive… Od šljiva je dječjim trudom u PO Vinež u odgojnoj skupini „Preteli“ nastala i ukusna marmelada, a „Bombončići“ iz PO Vrećari su od grožđa napravili sok.

Svake godine od 16. – 22. rujna obilježava se Europski tjedan kretanja. Mališani su ga proveli u pokretu, upoznavali alternativne oblike kretanja uz osvješćivanje važnosti kretanja bez automobila i učili o pravilnom ponašanju u prometu. Veoma zastupljena bila su pješačenja djece u kojima su im se znali pridružiti i roditelji na šetnjama do Dubrove ili trim stazom do Rapca. Djeca su vježbala na otvorenim prostorima i igralištima, čak i na gradskom nogometnom stadionu. U svim svojim izlascima djeca su bila usmjeravana na poštovanje prometnih pravila i upoznavanje prometnih znakova. Ove je godine bio prisutan veliki interes za bicikle. Tako su dvije odgojne skupine prisustvovale popravljaonici/radionici bicikla gdje su se upoznali s dijelovima bicikla i kako učiniti određene popravke na njoj. Nekoliko odgojnih skupina održalo je biciklijade, romobilijade i rolijade. Tri odgojne skupine jaslica posjetile su autobusni kolodvor i razgledavale autobus. Prometna sredstva bila su prisutna u dječjim likovnim radovima. Sve ostvarene aktivnosti bile su edukativne a djeci zanimljive i zabavne.

Odgojne skupine koje provode programe na stranom engleskom i talijanskom jeziku obilježile Europski dan jezika i to na način da su odgojiteljice kroz razna gostovanja i aktivnosti približile djeci europske ali i svjetske jezike. Odgojne skupne koje provode rano učenje engleskog jezika “The Rainbows” i “The Cubes”  ugostile su našu labinsku francuskinju Aurélie koja je djecu upoznala s pjesmom “Frère Jacques”, koju su onda djeca pjevala na francuskom, engleskom i hrvatskom jeziku. “The Angels” odgojna skupina iz PO Vinež koja također provodi rano učenje engleskog jezika, Europski dan jezika obilježila je brojanjem do 20 na čak 5 jezika – hrvatskom, engleskom, njemačkom, talijanskom i iranskom. Odgojna skupina “Le Olive” koja provodi program na talijanskom jeziku, ugostila je mamu ruskinju iz skupine, koja je djeci približila svoj materinji jezik i običaje.

Povodom  Međunarodnog dana starijih osoba djeca i odgojiteljice iz tri jasličke skupine svojom su posjetom razveselili korisnike Doma za starije osobe Labin.

Djeca su korisnike darovala svojim likovnim radovima te im pripremila ples i pjesmice, djelatnici Doma djecu su obradovala keksićima i čajem, korisnici doma su za skupine pripremili personalizirane torbice, koje su se djeci jako svidjele. Djeca odgojne skupine „Bambi“ iz Centralnog vrtića uz pomoć svojih odgojiteljica su pripremila poklončiće u obliku ribica, njima napunila košaricu i krenula u šetnju gradom tijekom koje su starije sugrađane obradovale sitnim poklončićem iz dječjih ruku.

Prezentacijom teorijskih osnova i praktičnih primjera i ideja, postavljanjem pitanja za razmišljanje i predstavljanjem 17 osnovnih ciljeva održivog razvoja EU, mr.sc. Ljiljana Krušelj, stručni suradnik pedagog mentor upoznala je na aktivu stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika u vrtiću prisutne odgojitelje sa temom: „Ekocentrični pristup: uvođenje održivosti u obrazovanje“. Kako je intenziviranje uvođenja održivosti u svim odgojno-obrazovnim područjima jedan od bitnih zadataka Dječjeg vrtića, na stručnom usavršavanju ponuđeno je niz ideja kako odgojitelji mogu djecu učiniti svjesnijima važnih pitanja zaštite okoliša, povećavajući tako njihovu motivaciju da postanu aktivni zagovornici održivosti. Predložene su i nove učinkovite metode rada kao što su projektno učenje, dizajnirano razmišljanje i STEAM metoda. Sudionici su bili potaknuti na osmišljavanje promjena i kako da svoju odgojno-obrazovnu ustanovu učine održivijom i ekološki prihvatljivijom.

 

Pripremila

mr.sc. Ljiljana Krušelj, stručni suradnik pedagog mentor