Skip to main content

Zdrave životne navike

U travnju je poseban naglasak bio na aktivnostima koje potiču na usvajanje navika zdravog življenja. Te su aktivnosti bile posvećene zdravlju ljudi i zdravlju planeta Zemlje jer jedno drugo uvjetuje i direktno je povezano.

Tjedan zdravlja bio je posvećen zdravoj prehrani – važnosti svakodnevnog konzumiranja voća i povrća. Uz voće i povrće koje se donijelo od kuće i ono koje je svakodnevno zastupljeno u vrtićkim jelovnicima nije bilo teško isto istražiti svim osjetilima – okusom, mirisom i opipom. Namirnice su se sortirale i klasificirale, nastajali su plakati crteža i fotografija, spomenuti su vitamini i unos dovoljne količine vode važni za funkcioniranje organizma. Neizostavna je bila izrada i degustacija vode raznih okusa, frapea, voćnih salata, sladoleda i smoothia. Djeca su se upoznavala s vlastitim tijelom i osvještavala sa važnošću svakodnevnog kretanja, vježbanja i boravka na zraku u vježbanju i slobodnim igrama. Spomenulo se kako je korisno jednom tjedno zamijeniti mesni obrok povrtnim.

Kroz interaktivno sudjelovanje u poučnoj predstavi „To je to“ kazališta „Jozo Bozo“ djeca su ponovila svoja znanja o zdravim stilovima života – zašto je važno kretati se, zdravo hraniti, manje koristiti digitalne medije, te što je ekologija i kako reciklirati.

Provedeno je i redovno proljetno antropometrijsko mjerenje od strane zdravstvene voditeljice djece kako bi se redovno pratio njihov rast i razvoj.

Odgajateljice Rea Radin i Monika Zulijani prisustvovale su edukativnoj konferenciji “Snaga je u nama” održanoj od strane “Mliječnog zuba” u Zagrebu. Obzirom na uključenost u projekt “Abeceda dentalne higijene” i provođenje istoga u njihovoj matičnoj odgojno-obrazovnoj skupini “Rika”, projekt je izabran od strane stručnog žirija među 10 finalista od sveukupno 50 prijavljenih vrtića. Djeca su kroz projekt imala prilike usvajati nova znanja i spoznaje o dentalnoj higijeni, o građi zuba, razvijati simboličku igru, suradništvo, stjecati navike redovitog i pravilnog pranja zubi. Tijekom projekta posjetili su ordinacije u kojima su djeca izravno promatrala i stjecala iskustva o zanimanju zubara i ordinaciji. Može se zaključiti kako je navedeni projekt imao pozitivan utjecaj na učenje ne samo djece, već i odraslih.

Obilježen je Međunarodni dječje igre – naravno kroz igru, konstruiranje i stvaralaštvo. U skupini „Zlatne ribice“ iz PO Labin donji mama Gabriela iz Slovačke upoznala je djecu sa njihovim tipičnim igrama. Odgojno-obrazovne skupine “Rika” i Zlatne ribice provele su zanimljiv dan u Valamarovim igraonicama hotela Maro u Rapcu. Animatorica Anamaria provela ih je kroz kompleks te upoznala s načinom funkcioniranja hotela. Sva su djeca bila izuzetno dobra i spretna u njihovim igraonicama Smart Kids zone, a ono što je važno jest da je većina djece izuzetno samostalna što je i cilj jer ih time pripremamo za školu, odnosno za život. Okrijepili su se odličnom hranom u dječjem restoranu, a na odlasku djeca su dobila male prigodne poklone te prepuni dojmova vratili se vrtić. Zahvaljujemo svim dionicima i našim roditeljima na odličnoj suradnji i gostoprimstvu.

Povodom Međunarodnog dana svjesnosti o autizmu te u suradnji s Gradskom knjižnicom Labin, u srijedu 10. travnja s početkom u 18 sati, u polivalentnoj dvorani Gradske knjižnice Labin održalo se edukativno predavanje od strane vrtićke edukacijske rehabilitatorice Jelene Petranović na temu “Mitovi i činjenice o autizmu”, kao i projekcija filma “Animirani život”.

Također, posjetitelji su imali priliku pogledati izložbu “Pogledaj svijet mojim očima” djevojčice L.Ž. koja pohađa odgojno – obrazovnu skupinu “Rika”. Ovim događajem željelo se ukazati na važnost informiranja i edukacije javnosti po pitanju autističnog spektra kao kompleksnog sindroma čije nam razumijevanje može pomoći u boljem i kvalitetnijem prihvaćanju djece i odraslih s poremećajima iz autističnog spektra.

Djeca su Dan planeta Zemlje obilježila na razne načine. Skupina “Ribice” iz CV-a Labin vodeći se izjavom “Smeće nije uvijek smeće” izrađivala je posude za biljke od praznih plastičnih ambalaža. U svim su se Područnim odjeljenjima sadilo razno povrće uz praćenje razvoja istog. Zdravstvena voditeljica Ariana provela je radionicu na temu “Disanje”, te su djeca uradila vlastiti dišni sustav. Kroz izradu plakata naučili su zanimljive činjenice o disanju ali i važnost očuvanja naših šuma uz poruku “Šuma može bez ljudi, ali ljudi ne mogu bez šume”! “Zlatne Ribice” iz PO Labin Donji odlučile su otići u posjet Kinu Labin u kojem su pogledali animirani film “Luis i prijatelji iz svemira”, a nakon projekcije razgledali izložbu starih projektora i fotoaparata. PO Jaslice Labin, oni možda jesu mali, ali to ne znači da ne mogu čuvati naš planet Zemlju. Ovaj značajan datum, primjerenim se aktivnostima obilježio u jasličkim skupinama. Uz svakodnevnu štednju vode i električne energije, proučavali su globus i slike planeta Zemlje, učili su odvajati otpad u predviđene spremnike i reciklirali kroz likovne aktivnosti te izradili prigodne plakate s motivima našeg planeta. Ovim aktivnostima, od najranije dobi potičemo brigu o okolišu i prirodi koja nas okružuje, kao i važnosti očuvanja iste. Vodeći se elementima STEAM projekta i principa rada, odgojno-obrazova skupina “Ribice” iz Centralnog vrtića Labin došla je na ideju stvaranja edukativnih sadržaja namijenjenih djeci. Kroz suradnju s roditeljima izradili su video na temu očuvanja planeta Zemlje i ekološke osviještenosti. Sudjelujući u snimanju videozapisa, izgovaranju audiozapisa te likovnim aktivnostima, djeca su stekla razna nova znanja i nadopunila već postojeća. Uz edukativni videozapis izradili su i Eko letak. Vodili su se porukom “Ne pitajmo što planeta može dati nama, nego što mi možemo dati planetu”…

Obilježen je Međunarodni dan dječje književnosti. Kako je slikovnica stalno zastupljeno sredstvo u odgojno-obrazovnom radu s predškolskom djecom potiče djecu na govorno izražavanje i likovno stvaralaštvo. Povodom toga dana odgojne skupine „Le Olive“, „The Cubes“ i „The Rainbows“ posjetile su Gradsku knjižnicu Labin gdje im je prezentiran pravilan odnos prema knjizi uz čitanje slikovnice, te su imali priliku razgledati dječji odjel knjižnice.

Prezentacija primjera dobre prakse predstavlja priliku da odgojiteljice međusobno podijele s kolegicama svoje uspješne projekte i aktivnosti kojima su unaprijedile odgojno-obrazovnu praksu. U trajanju od tri sata prikazano je ukupno šest projekata. Odgojiteljice Jasna Honović Peruško i Mihaela Beljan prikazale su kako su unaprijedile vještine i spoznaje djece tijekom pedagoške godine u jasličkoj skupini „Lavići“ i to sklopovima aktivnosti vezane uz pokret i sezomotoriku kroz igru. Nastojale su raznim aktivnostima i ponudom poticaja unaprijediti taktilnu, vizualnu, slušnu percepciju, osjetljivost na mirise i okuse, te percepciju orijentacije u prostoru. Kulturološke, povijesne i tradicijske dimenzije dotaknula su se slijedeća dva prezentirana projekta. Projekt „Cagodar“ njeguje labinjonsku cakavicu i provode ga odgojiteljice Danijela Dobrić i Lana Glavičić u PO Vinež u odgojnoj skupini „Leptirići“. „Vinova loza i suhozidi“ naslov je projekta koji se u okviru Projekta implementacije zavičajnosti u predškolske ustanove IŽ provodi ove pedagoške godine u PO Vrećari u dvije odgojne skupine. Tea Miletić Jurada, Roberta Pulić, Andrea Bastijanić i Virna Čekada kao odgojiteljice u odgojnim skupinama „Zebrice“ i „Bombončići“ prezentirale su oživotvorene materijalne baštine dječjim rukama. Cilj njegovanja međugeneracijske povezanosti prezentirale su odgojiteljice Ivana Nikić i Sabina Tutiš Tubaković kroz projekt „Moja baka“ koji je potaknut sudjelovanjem u međunarodnom projektu „Naša mala knjižnica“. Osluškivanje dječjih interesa primarno je u predškolskom odgojno-obrazovnom radu. Odgojiteljice Rea Radin i Monika Zulijani prezentirale su niz sklopova aktivnosti koje su se odvijale u odgojnoj skupini „Rika“ i koje su obilovale STEAM aktivnostima, pokretom i poštivanjem dječjih individualnosti i različitosti. Umjetnost, vrijeme, matematiku, kazalište i digitalne medije s naglaskom na STEAM pristupu tijekom pedagoške godine ujedinjavale su u odgojno-obrazovnom radu odgojiteljice Ana Klobas i Matea Ferboković u odgojnoj skupini „Ribice“ te prezentirale pod naslovom „Budi ono što jesi – budi svoj“. Refleksija na sve prikazane aktivnosti od strane prisutnih odgojiteljica i stručnog tima bila je veoma pozitivna uz poticaj na buduće dijeljenje pozitivnih iskustava iz neposrednog rada s predškolskom djecom.

U Gradskoj knjižnici Labin, Dječji vrtić “Pjerina Verbanac” bio je domaćin Regionalne smotre projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja, koja je namijenjena odgojno – obrazovnim radnicima u dječjim vrtićima Primorsko goranske, Istarske i Ličko senjske županije. Predstavilo se ukupno sedam projekata među kojima je bio i projekt odgojne skupine „The Cubes“ pod naslovom „Moja baka“ koji su u prostorima knjižnice postavili i izložbu projekta. Nakon predstavljanja projekta, glasanjem sudionika odabirani su projekati Dječjeg vrtića “Rijeka”, iz Rijeke i Dječjeg vrtića “More”, Rijeka, za Smotru na državnoj razini. Voditelj programa bila je Jasna Šverko, viša savjetnica za predškolski odgoj, AZOO.

U sklopu Erasmus + programa i ovogodišnjeg projekta našeg vrtića “Vrtić u kojem su sretni i odrasli i djeca” ostvareno je nekoliko mobilnosti. Odgojiteljice Jasna Honović Peruško i Danijela Dobrić sudjelovale su na tečajuUčenje kroz rad: Igre i aktivnosti za razvoj djeteta u cjelini” kroz kojeg su osnaživale osobne kompetencije za stvaranje aktivnog okruženja za učenje i prednosti istog te upoznavale nove strategije aktivnog učenja kroz rad, igru i pokret. Odgojiteljice Rea Radin i Dajana Milevoj svoja znanja i vještine obogatile su na tečaju pod nazivom „Kodeks dobrobiti“ i na taj način dobile mogućnost uvida u razloge zašto Danci glase kao najsretniji ljudi na svijetu. Cilj tečaja bio je upoznati se s alatima za suzbijanje štetnih posljedica stresa, mind-body aktivnosti te kako brinuti o vlastitom mentalnom zdravlju.

Promatrajući vrtić kao živi organizam unutar kojeg se njeguju društveni odnosi, pritom uzimajući u obzir specifičnosti svake odgojno-obrazovne ustanove, zdravstvena voditeljica Ariana Žudih te odgajateljica Monika Zulijani sudjelovale su na Erasmus+ mobilnosti “Team building za školu: igra i zabava, izgradnja edukatorskih zajednica” na Tenerifima. Tečaj se zasnivao se na teorijskoj podlozi koju su nadopunjavale aktivnosti za jačanje suradnje, timskog duha, motivacije, zajedničkom rješavanju problema, razvijanje empatije i povjerenja unutar ustanove. Polaznice tečaja nastojati će prenijeti naučeno znanje svim sudionicima unutar ustanove obzirom da su svi sudionici jednako važni.

 

Pripremila:

mr.sc. Ljiljana Krušelj, stručni suradnik pedagog mentor