Skip to main content

Zimovanje i maškarane fešte

Obilježavanje pusnog vremena i maskiranih događanja posebno je naglašeno u aktivnostima s predškolskom djecom ne samo zbog toga što te aktivnosti djeca posebno vole već i kao dio njegovanja nematerijalne baštine, kulture i tradicije ovog kraja. U centrima maskiranja djeca su se stalno presvlačila u svoje omiljene junake, šminkala se i izrađivala maske. Plesalo se i pjevalo na maskiranim druženjima, obilježavali su se maskirani rođendani, djeca su pod maskama šetala ulicama. Već tradicionalno, kraj maškaranih fešti su djeca iz osamnaest odgojnih skupina obilježila sudjelovanjem u gradskoj maškaranoj reduti, a djeca iz PO Vrećari sudjelovali su i na maškarama u organizaciji Općine Sveta Nedelja. U izradi originalnih tematskih kostima svoju su umješnost i trud pokazali roditelji djece sudjelovanjem na mnogim radionicama gdje su vrijedno rezali, krojili, lijepili i šivali.

Na Valentinovo sve je bilo u crvenoj boji i u znaku ljubavi prema roditeljima, nonićima, prijateljima i prijateljicama, odgajateljicama,.. Izrađivale su se čestitke i pokloni.

Jer ljubav je ljubav!

Izjave djece iz odgojne skupine „Medvjedići“:

“Ljubav je kad nekog voliš i daš mu srce”

“Ljubav je kada ti se netko sviđa i kada ti je lijep .Najviše volim mamu, tatu i Tina”.

“Ljubav je Tonka jer se s njom igram na toboganu pa si dajemo pet”.

“Ja volim Kevina jer mi je lijep. Ima lijepu majicu i hlače. Ima lijepu žutu kosu”.

“Ja volim svog brata, tatu i mamu sa puno srca. Volim Rein jer mi je najbolja prijateljica”.

Unaprjeđivale su se navike zdravog života – svakodnevni boravak na zraku u aktivnostima, briga o okolini i pticama, pravilno razvrstavanje otpada, četkanje zubića.

Socijalno i emocionalno učenje i reagiranje na osjećaje posebno je bilo zastupljeno u odgojnoj skupini „Le Olive“ u PO Stari grad. Djeca su učila kako prepoznati osjećaje i kako primjereno reagirati na njih.

Predškolci su bili aktivni u rješavanju radnih zadataka, grafomotoričkim vježbama i ispunjavanju razvojnih mapa jer prvi dan škole je sve bliže.

U svakodnevnom radu u aktivnostima, sklopovima aktivnosti i projektima veoma je zastupljeno dječje istraživanje, dječje ideje i mogući rezultati rješavanja problema, upoznavanje s prirodnim pojavama, orijentacijom u prostoru, konstrukcijom, zemljopisom i svemirom, i svim ostalim „malim“ stvarima koje čine život. Svaka je sitnica novi izazov i nepoznanica koja potiče na proučavanje. Podupirući takav način razmišljanja kod djece se primjenjuje STEAM pristup učenju.

Posebno događanje u ovom mjesecu bilo je zimovanje djece. Zbog velikog broja prijavljene djece i ograničenog kapaciteta smještaja zimovalo se u dva turnusa četiri dana sredinom veljače.  Sudjelovalo je 64 djeteta sa osam odgojiteljica, zdravstvenom voditeljicom i pedagoginjom. Ove se godine ostvarilo novo iskustvo boravkom u Vrbovskom u Planinarskom domu Kamačnik. Djeca su od utorka do petka svakodnevno uživala na boravku na snijegu i uživala u zimskim radostima, proučavala tragove životinja, uspoređivala biljni svijet, šetala u predvečerje s lampama na glavama, roštiljala sljezove kolačiće i hrenovke. Svake su se večeri održavale zabave koje su djeca željno očekivala i za njih se pripremala –  maskenbal, pidžama i Valentines party, karaoke. U slobodnom vremenu djeca su se družila, sklapala nova prijateljstva, sudjelovala u kreativnim radionicama u kojima su izrazili svoj doživljaj zimovanja i izrađivali muffine. Vrhunac su bile diplome za „odrađeno“ zimovanje. Naši „maleni“ – „veliki“ položili su važan „ispit“ na putu svog odrastanja. Svi sudionici zimovanja, od stručnog tima, odgojitelja i osoblja planinarskog doma, vrlo su dobro surađivali što je pridonijelo kvaliteti. Suradnja i komunikacija s roditeljima bila je svakodnevna. Nakon zimovanja roditelji su u anketama izrazili svoje dojmove i dojmove djece. Svi su roditelji jako zadovoljni pripremama i cjelokupnom organizacijom zimovanja i brigom za opće zdravstveno stanje djece. Izjavljuju kako su odgojiteljice i članovi stručnog tima u pratnji u potpunosti opravdale njihovo povjerenje. Sa zimovanja su se djeca vratila veoma zadovoljna, obogaćena, samostalnija, puna dojmova i novih iskustava, sretna. U svojim osobnim dojmovima najviše se pohvaljuju odgojiteljice koje su o djeci brinule 24 sata i komunikaciju s njima uz svakodnevno dokumentirane aktivnosti koje su dobivali, organizaciju i mnogobrojne aktivnosti o kojima su djeca pričala.

Pripremila

mr.sc. Ljiljana Krušelj, stručni suradnik pedagog mentor